Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale *Metodologie * / din 04/02/2009/ Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 100 din 19/02/2009 de stabilire a echivalentei valorice a terenurilor si de calcul al obligatiilor banesti pentru scoaterea definitiva sau ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national CAPITOLUL I Dispozitii generale Art. 1. - Prezenta metodologie reglementeaza modul de stabilire a echivalentei valorice a terenurilor si de calcul al obligatiilor banesti care revin titularilor aprobarilor de scoatere definitiva sau de ocupare temporara a terenurilor din fondul forestier national, in conformitate cu prevederile Legii nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. CAPITOLUL II Scoaterea definitiva a unor terenuri din fondul forestier national, fara compensare echivalenta ca suprafata si bonitate a acestora SEC?IUNEA A Taxa pentru scoaterea definitiva a unor terenuri din fondul forestier national Art. 2. - (1) Calculul taxei pentru scoaterea definitiva a terenurilor din fondul forestier national se realizeaza conform formulei: T(x) = S x V(EXP) x P(ML) x T(p), in care: S = suprafata terenului scos definitiv din fondul forestier national, exprimata in hectare, cu 4 zecimale; V(EXP) = volumul masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii, exprimat in m^3 /ha, prevazut in anexa nr. 1 si stabilit in functie de specia principala de baza corespunzatoare conditiilor stationale si de bonitatea acestora; P(ML) = pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, exprimat in lei/m^3 , corectat cu coeficientul prevazut in anexa nr. 2, aferent speciei principale de baza corespunzatoare conditiilor stationale; T(p) = taxa procentuala stabilita conform prevederilor anexei nr. 2 la Legea nr. 18/1991, republicata. (2) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier national, care au, conform prevederilor amenajamentelor silvice, categoria de folosinta "padure" sau "clasa de regenerare", specia principala de baza se stabileste corespunzator conditiilor stationale. (3) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier national, care au, conform prevederilor amenajamentelor silvice, alta categorie de folosinta decat "padure", "clasa de regenerare" sau sunt inregistrate in amenajamentele silvice ca neproductive, specia principala de baza si clasa de productie se stabilesc pe baza de studiu pedostational. (4) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier national, care sunt inregistrate in amenajamentele silvice ca neproductive, se va considera ca specie principala de baza, in functie de etajul fitoclimatic in care este localizat terenul, una dintre urmatoarele specii la clasa a V-a de productie: a) mesteacan - in etajul forestier montan (FM1-FM3, FD4); b) carpen - in etajul forestier deluros (FD1-FD3); c) plop alb - in etajul forestier de campie, silvostepa si stepa (CF, SS). Volumul acestor specii la varsta exploatabilitatii tehnice se inmulteste cu un coeficient de corectie de 0,4. SEC?IUNEA B Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier national Art. 3. - (1) Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier proprietate publica se determina cu ajutorul formulei: V(T) = S x Cr x n x P(ML) x N, in care: V(T) = valoarea terenului, exprimata in lei; S = suprafata terenului care se scoate definitiv din fondul forestier national, exprimata in hectare, cu 4 zecimale; Cr = cresterea medie la exploatabilitate, exprimata in m^3 /ha, aferenta speciei principale de baza corespunzatoare conditiilor stationale si bonitatii acestora, conform anexei nr. 4. In cazul terenurilor din fondul forestier national care au alta folosinta decat "padure", "clasa de regenerare" sau sunt inregistrate in amenajamentele silvice ca neproductive, specia principala de baza si clasa de productie a acesteia vor fi stabilite conform prevederilor art. 2; P(ML) = pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, exprimat in lei/m^3 , corectat cu coeficientul prevazut in anexa nr. 2, aferent speciei principale de baza corespunzatoare conditiilor stationale; n = numarul de ani necesari de la infiintarea unui arboret si pana la recoltarea primelor produse secundare care pot fi valorificate. Acest indicator are urmatoarele valori: - 10 ani pentru speciile repede crescatoare: salcii si plopi; - 30 de ani pentru speciile de cvercinee; - 20 de ani pentru celelalte specii; N = coeficientul rezultat prin insumarea notelor prevazute in anexa nr. 3, atribuite terenului forestier in cauza. (2) Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier proprietate privata se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul scoaterii, in conditiile legii. SEC?IUNEA C Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice Art. 4. - (1) Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate publica, se determina cu ajutorul formulei: D(VML) = S x P(ML) x [V(EXP) - V(A)] x N_1 , in care: D(VML) = contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice, exprimata in lei; S = suprafata terenului care se scoate definitiv din fondul forestier national, exprimata in hectare, cu 4 zecimale; P(ML) = pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, exprimat in lei/m^3 , corectat cu coeficientul prevazut in anexa nr. 2, aferent speciei principale majoritare din compozitia arboretului existent; V(EXP) = volumul masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii tehnice, exprimat in m^3 /ha, conform anexei nr. 1, pentru specia principala majoritara din compozitia arboretului existent si clasa de productie corespunzatoare acesteia; V(A) = volumul actual al masei lemnoase, exprimat in m^3 /ha, egal cu volumul preluat din amenajamentul silvic, la care se adauga cresterea corespunzatoare numarului de ani scursi de la data amenajarii si din care se scade volumul extras in aceeasi perioada; N_1 = coeficientul egal cu nota acordata pentru criteriul prevazut la nr. crt. 1 din anexa nr. 3 (tipul functional al arboretului existent pe terenul scos definitiv din fondul forestier national). (2) Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate privata, se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul scoaterii, in conditiile legii. (3) Pentru arboretele care au depasit varsta exploatabilitatii tehnice nu se calculeaza contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice. SEC?IUNEA D Contravaloarea obiectivelor dezafectate ca urmare a scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier national Art. 5. - (1) Pentru obiectivele existente in fondul forestier proprietate publica, valoarea de inlocuire a obiectivelor care se dezafecteaza se stabileste in conditiile legii. (2) Pentru obiectivele existente in fondul forestier proprietate privata, contravaloarea obiectivelor dezafectate se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul scoaterii, in conditiile legii. CAPITOLUL III Scoaterea definitiva a unor terenuri din fondul forestier national, cu compensarea echivalenta ca suprafata si bonitate a acestora SEC?IUNEA A Taxa pentru scoaterea definitiva a unor terenuri din fondul forestier national Art. 6. - Calculul taxei pentru scoaterea definitiva a terenurilor din fondul forestier national se realizeaza conform formulei: T(X) = S x V(EXP) x P(ML), in care semnificatia termenilor este cea prevazuta la art. 2. SEC?IUNEA B Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier national si a celui care se preia in compensare echivalenta ca suprafata si bonitate Art. 7. - (1) Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier national pentru realizarea obiectivelor prevazute la art. 36. alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste respectand urmatoarele: a) atat contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier national (VT), cat si contravaloarea terenurilor care se preiau in compensare [VT(C)] se determina cu ajutorul urmatoarei formule: VT [VT(C)] = S x Cr x n x P(ML) x N, in care semnificatia termenilor este cea prevazuta la art. 3 alin. (1); b) calculul contravalorii celor doua categorii de terenuri se face in scopul stabilirii si asigurarii echivalentei acestora; c) stabilirea speciei principale de baza si a clasei de productie a acesteia pentru terenurile care se preiau in compensare se face pe baza de studii pedostationale. (2) Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier national pentru realizarea obiectivelor prevazute la art. 37 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste respectand urmatoarele: a) contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier national (VT) si contravaloarea terenurilor preluate in compensare [VT(C)] se determina cu ajutorul urmatoarei formule: VT [VT(C)] = S x Cr x n x P(ML) x N, in care semnificatia termenilor este cea prevazuta la art. 3 alin. (1); b) relatia dintre contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier national (VT) si contravaloarea terenurilor preluate in compensare in fondul forestier national [VT(C)] este urmatoarea: VT(C) = 5 x VT; c) suprafata terenului oferit in compensare trebuie sa fie de cel putin 3 ori mai mare decat suprafata terenului care face obiectul scoaterii definitive din fondul forestier national; d) stabilirea speciei principale de baza si a clasei de productie a acesteia pentru terenurile care se preiau in compensare se face pe baza de studii pedostationale; e) terenurile neproductive pentru speciile forestiere principale nu fac obiectul preluarii in compensare a terenurilor scoase definitiv din fondul forestier national. SEC?IUNEA C Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice Art. 8. - (1) Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate publica, se determina cu ajutorul formulei: D(VML) = S x P(ML) x [V(EXP) - V(A)] x N_1 , in care semnificatia termenilor este cea prevazuta la art. 4 alin. (1). (2) Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate privata, se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul scoaterii, in conditiile legii. (3) Pentru arboretele care au depasit varsta exploatabilitatii tehnice nu se calculeaza contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice. SEC?IUNEA D Cheltuielile de instalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la inchiderea starii de masiv pe terenurile preluate in compensare Art. 9. - (1) Cheltuielile de instalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la inchiderea starii de masiv pe terenurile preluate in compensare se stabilesc in baza devizului intocmit de unitatea care a realizat studiul pedostational. (2) Devizul de impadurire si intretinere a culturilor forestiere pana la inchiderea starii de masiv este insusit de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea terenului forestier oferit in compensare. SEC?IUNEA E Contravaloarea obiectivelor care se dezafecteaza ca urmare a scoaterii definitive a terenului din fondul forestier national Art. 10. - (1) Pentru obiectivele existente in fondul forestier proprietate publica, valoarea de inlocuire a obiectivelor care se dezafecteaza se stabileste in conditiile legii. (2) Pentru obiectivele existente in fondul forestier proprietate privata, contravaloarea obiectivelor dezafectate se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul scoaterii, in conditiile legii. CAPITOLUL IV Ocuparea temporara a unor terenuri din fondul forestier national, cu defrisarea vegetatiei forestiere SEC?IUNEA A Garantia pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national Art. 11. - Garantia pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national se calculeaza conform formulei: T(X) = S x V(EXP) x P(ML), in care semnificatia termenilor este cea prevazuta la art. 2. SEC?IUNEA B Chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national Art. 12. - (1) Chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier proprietate publica se calculeaza conform formulei: CH(A) = S x Cr x P(ML) x (1+N), in care: CH(A) = chiria anuala, exprimata in lei; S = suprafata terenului care se ocupa temporar in fondul forestier national, exprimata in hectare, cu 4 zecimale; Cr = cresterea medie la exploatabilitate, exprimata in m^3 /ha, aferenta speciei principale de baza corespunzatoare conditiilor stationale si bonitatii acestora, conform anexei nr. 4. In cazul terenurilor din fondul forestier national care au alta folosinta decat "padure", "clasa de regenerare" sau sunt inregistrate in amenajamentele silvice ca neproductive, specia principala de baza si clasa de productie a acesteia vor fi stabilite conform prevederilor art. 2 alin. (3); P(ML) = pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, exprimat in lei/m^3 , corectat cu coeficientul prevazut in anexa nr. 2, aferent speciei principale de baza corespunzatoare conditiilor stationale; N = coeficientul rezultat prin insumarea notelor prevazute in anexa nr. 3, atribuite terenului in cauza. (2) Chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier proprietate publica se incaseaza anterior predarii terenurilor. (3) Plata chiriei in cazul terenurilor ocupate temporar se face conform prevederilor art. 39 alin. (3) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare. (4) In cazul ocuparii temporare a unor terenuri din fondul forestier proprietate publica pe o perioada mai mica de un an, chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national, calculata conform formulei prevazute la alin. (1), se diminueaza proportional cu fractiunea din an. (5) Pentru terenurile proprietate privata, chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul ocuparii temporare, in conditiile legii. SEC?IUNEA C Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice Art. 13. - (1) Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice se calculeaza conform art. 4 alin. (1). (2) Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice, de pe terenurile din fondul forestier proprietate privata care fac obiectul ocuparii temporare, se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul ocuparii temporare, in conditiile legii. (3) Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitati tehnice nu se calculeaza pentru arboretele care au depasit varsta exploatabilitatii tehnice. SEC?IUNEA D Cheltuielile de reinstalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv Art. 14. - (1) Cheltuielile de reinstalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv se stabilesc in baza devizului intocmit de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea terenului forestier care face obiectul ocuparii temporare. (2) Pentru terenurile ocupate temporar situate in fondul forestier proprietate privata, devizul cu cheltuielile de reinstalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv trebuie sa fie insusit de catre proprietar si de catre ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea terenului. SEC?IUNEA E Valoarea obiectivelor care se dezafecteaza ca urmare a ocuparii temporare a terenurilor din fondul forestier national Art. 15. - (1) Pentru obiectivele existente in fondul forestier proprietate publica, valoarea de inlocuire a obiectivelor care se dezafecteaza se stabileste in conditiile legii. (2) Pentru obiectivele existente in fondul forestier proprietate privata, contravaloarea obiectivelor care se dezafecteaza se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul ocuparii temporare, in conditiile legii. CAPITOLUL V Ocuparea temporara a unor terenuri din fondul forestier national, fara defrisarea vegetatiei forestiere SEC?IUNEA A Garantia pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national Art. 16. - Garantia pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national se calculeaza conform formulei: T(X) = S x V(EXP) x P(ML), in care semnificatia termenilor este cea prevazuta la art. 2. SEC?IUNEA B Chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national Art. 17. - (1) Chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national se calculeaza conform formulei: CH(A) = S x Cr x P(ML) x (1+N), in care termenii au semnificatia precizata la art. 12 alin. (1). (2) Chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national se incaseaza anterior predarii terenurilor. (3) Plata chiriei in cazul terenurilor ocupate temporar se face conform prevederilor art. 39 alin. (3) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare. (4) In cazul ocuparii temporare a unor terenuri din fondul forestier national pe o perioada mai mica de un an, chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national, calculata conform formulei prevazute la alin. (1), se diminueaza proportional cu fractiunea din an. (5) Pentru terenurile proprietate privata, chiria pentru ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul scoaterii, in conditiile legii. SEC?IUNEA C Valoarea obiectivelor care se dezafecteaza ca urmare a ocuparii terenurilor din fondul forestier national Art. 18. - (1) Pentru obiectivele existente in fondul forestier proprietate publica, valoarea de inlocuire a obiectivelor care se dezafecteaza se stabileste in conditiile legii. (2) Pentru obiectivele existente in fondul forestier proprietate privata, contravaloarea obiectivelor care se dezafecteaza se stabileste prin intelegere intre proprietarii de terenuri si beneficiarul ocuparii temporare, in conditiile legii. CAPITOLUL VI Continutul documentatiilor care se intocmesc in vederea obtinerii aprobarilor pentru scoaterea definitiva, ocuparea temporara a unor terenuri din fondul forestier national si pentru restituirea garantiilor in cazul ocuparilor temporare SEC?IUNEA A Continutul documentatiilor care se intocmesc in vederea obtinerii aprobarilor pentru scoaterea definitiva sau ocuparea temporara de terenuri din fondul forestier national Art. 19. - (1) Documentatiile necesare emiterii aprobarilor de scoatere definitiva sau de ocupare temporara de terenuri din fondul forestier national, pentru suprafetele de pana la 1,0 ha, pentru care competenta de aprobare a fost delegata inspectoratelor teritoriale de regim silvic si de vanatoare, contin: 1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitiva si/sau de ocupare temporara a terenului din fondul forestier national, adresata inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare in raza caruia se afla terenul; 2. memoriu justificativ privind necesitatea scoaterii definitive sau a ocuparii temporare a terenului din fondul forestier national, intocmit de catre beneficiar, in care sa fie prezentate inclusiv detaliile tehnice referitoare la obiectiv; 3. memoriu tehnic intocmit de catre directia silvica, in cazul terenurilor proprietate publica a statului, din care sa reiasa motivele pentru care s-a avizat favorabil solicitarea beneficiarului; 4. plan de incadrare in zona; 5. plan de situatie al amplasamentului, in care trebuie sa fie prezentate atat obiectivul, cat si detaliile amenajistice; 6. fisa tehnica de transmitere-defrisare (anexa nr. 11). In cazul scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier national cu compensare, se vor intocmi fise tehnice si pentru terenurile oferite in compensare; 7. studiu pedostational pentru terenurile oferite in compensare, in cazul solicitarilor de scoatere definitiva cu compensare, intocmit de unitati atestate pentru efectuarea de lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul forestier; 8. extras de carte funciara emis de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara pentru terenurile care se scot definitiv sau sunt ocupate temporar si care nu sunt proprietate publica a statului; 9. extras de carte funciara emis de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara pentru terenul care se ofera in compensare, in cazul solicitarilor de scoatere definitiva de terenuri din fondul forestier national cu compensare echivalenta ca suprafata si bonitate; 10. acordul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva pentru terenurile forestiere proprietate publica a statului sau pentru terenurile forestiere, altele decat cele din proprietatea publica a statului, pentru care sunt intocmite contracte de administrare sau de prestari servicii silvice de catre un ocol de stat; 11. avizul favorabil al ocolului silvic care asigura administrarea sau prestarea de servicii silvice, in cazul terenurilor care nu sunt administrate de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva; 12. confirmarea ocolului silvic care asigura administrarea/serviciile silvice, in cazul solicitarilor de ocupare temporara, ca beneficiarul indeplineste conditiile prevazute la art. 39 alin. (6) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare; 13. acordul proprietarului pentru terenurile forestiere, altele decat cele din proprietatea publica a statului; 14. acord de mediu sau fisa tehnica intocmita pentru obtinerea acordului de mediu, aprobata de catre agentia de protectie a mediului, dupa caz, pentru realizarea obiectivului. Atat in acordul de mediu, cat si in fisa tehnica intocmita pentru obtinerea acordului de mediu, aprobata de catre agentia de protectie a mediului, trebuie sa fie precizate amplasamentul si suprafata care se defriseaza; 15. copie de pe documentul de plata a taxei de scoatere definitiva sau a garantiei pentru folosirea temporara. In documentul de plata a taxei de scoatere definitiva sau a garantiei pentru folosirea temporara trebuie sa fie precizat obiectivul pentru care s-a facut plata. (2) Documentatiile necesare emiterii aprobarilor de scoatere definitiva sau de ocupare temporara de terenuri din fondul forestier national, pentru care competenta de aprobare este a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura sau a Guvernului, contin: 1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitiva si/sau de ocupare temporara a terenului din fondul forestier national, adresata autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura; 2. memoriu justificativ privind necesitatea scoaterii definitive sau a ocuparii temporare a terenului din fondul forestier national, intocmit de catre beneficiar, in care sa fie prezentate inclusiv detaliile tehnice referitoare la obiectiv; 3. memoriu tehnic intocmit de catre directia silvica, in cazul terenurilor proprietate publica a statului, din care sa reiasa motivele pentru care s-a avizat favorabil solicitarea beneficiarului; 4. plan de incadrare in zona; 5. plan de situatie al amplasamentului, in care trebuie sa fie prezentate atat obiectivul, cat si detaliile amenajistice; 6. fisa tehnica de transmitere-defrisare (anexa nr. 11). In cazul scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier national cu compensare, se vor intocmi fise tehnice si pentru terenurile oferite in compensare. Fisele tehnice vor fi aprobate de catre inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare; 7. studiu pedostational pentru terenurile oferite in compensare, in cazul solicitarilor de scoatere definitiva cu compensare, intocmit de unitati atestate pentru efectuarea de lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul forestier; 8. extras de carte funciara emis de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara pentru terenurile care se scot definitiv sau sunt ocupate temporar si care nu sunt proprietate publica a statului; 9. extras de carte funciara emis de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara pentru terenul care se ofera in compensare, in cazul solicitarilor de scoatere definitiva de terenuri din fondul forestier national cu compensare echivalenta ca suprafata si bonitate; 10. acordul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva pentru terenurile forestiere proprietate publica a statului sau pentru terenurile forestiere, altele decat cele din proprietatea publica a statului, pentru care sunt intocmite contracte de administrare sau de prestari servicii silvice de catre un ocol de stat; 11. avizul favorabil al ocolului silvic care asigura administrarea sau prestarea de servicii silvice, in cazul terenurilor care nu sunt administrate de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva; 12. confirmarea ocolului silvic care asigura administrarea/ serviciile silvice, in cazul solicitarilor de ocupare temporara, ca beneficiarul indeplineste conditiile prevazute la art. 39 alin. (6) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare; 13. acordul proprietarului pentru terenurile forestiere, altele decat cele din proprietatea publica a statului; 14. avizul inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare; 15. dovada efectuarii consultarii publice de catre inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare, pentru situatia in care acordul de mediu nu a fost emis de autoritatea publica centrala care raspunde de protectia mediului; 16. acord de mediu sau fisa tehnica intocmita pentru obtinerea acordului de mediu, aprobata de catre agentia de protectie a mediului, dupa caz, pentru realizarea obiectivului. Atat in acordul de mediu, cat si in fisa tehnica intocmita pentru obtinerea acordului de mediu, aprobata de catre agentia de protectie a mediului, trebuie sa fie precizate amplasamentul si suprafata care se defriseaza; 17. copie de pe documentul de plata a taxei de scoatere definitiva sau a garantiei pentru folosirea temporara. In documentul de plata a taxei de scoatere definitiva sau a garantiei pentru folosirea temporara trebuie sa fie precizat obiectivul pentru care s-a facut plata. SEC?IUNEA B Continutul documentatiilor care se intocmesc in vederea obtinerii aprobarilor pentru prelungirea ocuparii temporare de terenuri din fondul forestier national Art. 20. - (1) Documentatiile care se intocmesc in vederea obtinerii aprobarilor pentru prelungirea ocuparii temporare de terenuri din fondul forestier national contin piesele prevazute la art. 19, mai putin acordul de mediu sau fisa tehnica intocmita pentru obtinerea acordului de mediu, aprobata de catre agentia de protectie a mediului. (2) Documentatiile prevazute la alin. (1) se depun la autoritatea competenta sa aprobe ocuparea temporara a terenului forestier, cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea termenului anterior de ocupare temporara. SEC?IUNEA C Continutul documentatiilor care se intocmesc in vederea recuperarii garantiilor depuse in fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie forestiera Art. 21. - Documentatiile necesare recuperarii garantiilor depuse in fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie forestiera contin: 1. solicitarea de restituire a garantiei, formulata de beneficiarul ocuparii temporare, cu precizarea numarului de cont si a bancii unde se doreste restituirea sumei; 2. copia aprobarii de ocupare temporara; 3. copia documentului cu care a fost achitata garantia; 4. procesul-verbal de reprimire in circuitul silvic a terenului forestier verificat si vizat de subunitatile teritoriale silvice ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura; 5. avizul inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare pentru restituirea garantiei si a dobanzilor aferente. CAPITOLUL VII Dispozitii tranzitorii si finale Art. 22. - (1) Beneficiarii scoaterilor definitive sau ocuparilor temporare de terenuri din fondul forestier national pot fi persoane fizice sau juridice. (2) Compensarea in cazul scoaterilor definitive de terenuri din fondul forestier national se face doar cu terenuri care sunt in proprietatea beneficiarului. (3) Compensarea partiala cu terenuri in cazul scoaterilor definitive de terenuri din fondul forestier national este interzisa. (4) Plata taxei pentru scoaterea definitiva de terenuri din fondul forestier national, a contravalorii terenurilor, contravalorii pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice, a garantiei pentru ocuparea temporara de terenuri din fondul forestier national, chiriei pentru ocuparea temporara de terenuri din fondul forestier national, a cheltuielilor de instalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv, a cheltuielilor de reinstalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv si a valorii obiectivelor care se dezafecteaza se face de catre beneficiarul scoaterii definitive/ocuparii temporare a terenurilor din fondul forestier national. Art. 23. - Calculul contravalorii terenului scos definitiv din fondul forestier national si a celui care se preia in compensare echivalenta ca suprafata si bonitate prevazut la art. 3 alin. (1) nu poate fi utilizat la evaluari in vederea exproprierii pentru cauza de utilitate publica. Art. 24. - Intocmirea studiilor pedostationale se face de catre unitati atestate pentru efectuarea de lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul forestier, cu obligatia stabilirii, prin aceste studii, a tipului de statiune, a tipului natural fundamental de padure, a speciei principale de baza corespunzatoare tipului natural fundamental de padure, a productivitatii, a solutiilor de impadurire si a devizului cu cheltuielile de instalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv. Art. 25. - (1) Suprafetele terenurilor oferite in compensare nu pot sa fie sau sa aiba componente sub forma de fasie/fasii mai ingusta/inguste de 10 m. (2) Prin terenuri limitrofe fondului forestier national se intelege terenurile care au o latura comuna cu terenurile care fac parte din fondul forestier national. Limitrofe pot fi considerate si terenurile care sunt despartite de fondul forestier national de un drum de pamant care are latimea de maximum 6 m. (3) Terenurile oferite in compensare trebuie sa fie apte a fi impadurite, pentru speciile principale de baza. (4) Terenurile neproductive pentru speciile forestiere principale nu fac obiectul preluarii in compensarea celor scoase definitiv din fondul forestier national. Art. 26. - Fisele tehnice care se intocmesc pentru terenurile care fac obiectul scoaterii definitive, respectiv al ocuparii temporare trebuie sa respecte urmatoarele reguli: a) pentru calculul obligatiilor banesti, in cazul terenurilor care se scot definitiv din fondul forestier national sau in cazul terenurilor care se ocupa temporar, la stabilirea speciei principale de baza se alege provenienta samanta; b) stabilirea clasei de productie pentru terenurile din fondul forestier national care urmeaza sa fie scoase definitiv/ocupate temporar, in vederea stabilirii obligatiilor banesti reprezentate de taxa pentru scoaterea definitiva a terenurilor din fondul forestier national, contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier national, garantia pentru ocuparea temporara de terenuri din fondul forestier national si chiria pentru ocuparea de terenuri din fondul forestier national se face dupa cum urmeaza: clasa de productie I pentru statiuni de bonitate superioara, clasa de productie II pentru statiuni de bonitate mijlocie si clasa de productie IV pentru statiuni de bonitate inferioara; c) in cazul terenurilor oferite in compensare, clasa de productie pentru specia principala de baza corespunzatoare conditiilor stationale se preia din studiul pedostational intocmit pentru terenul respectiv; d) in cazul terenurilor oferite in compensare, care sunt incadrate la terenuri degradate, la stabilirea obligatiilor banesti se alege clasa V de productie pentru specia principala de baza. Art. 27. - In cazul aprobarilor de ocupare temporara emise pentru obiective care urmeaza sa ramana in fondul forestier national si dupa perioada aprobata, reprimirea terenurilor in circuitul silvic se poate face in urmatoarele conditii: a) terenurile sa fie apte pentru a fi impadurite; b) sa nu fie restrictii cu privire la solutiile de impadurire a terenurilor respective ca urmare a existentei obiectivelor respective in fondul forestier national si dupa data aprobata. Art. 28. - Emiterea avizelor, deciziilor si a acordurilor de catre inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare, respectiv de catre Regia Nationala a Padurilor - Romsilva pentru scoaterea definitiva sau ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national se face conform modelelor prevazute in anexele nr. 5-10. Art. 29. - Institutiile care au competenta de aprobare pot cere completarea documentatiilor prevazute la art. 19-21 cu alte acte/documente/avize/acorduri, pentru clarificari, in functie de specificul obiectivului. Art. 30. - In cazul in care realizarea unui obiectiv implica atat scoaterea definitiva, cat si ocuparea temporara de terenuri din fondul forestier national, se emite un singur aviz/decizie/acord, care sa contina elementele atat pentru scoaterea definitiva, cat si pentru ocuparea temporara. Art. 31. - (1) Emiterea aprobarilor de scoatere definitiva, respectiv de ocupare temporara a terenurilor din fondul forestier national se face cu respectarea prevederilor legale referitoare la consultarea publica. (2) Consultarea publica cu privire la scoaterea definitiva, respectiv la ocuparea temporara de terenuri din fondul forestier national se face conform prevederilor legale in vigoare de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, in cazul in care acordul de mediu este emis de autoritatea publica centrala care raspunde de protectia mediului. (3) Pentru alte situatii de scoatere definitiva si/sau de ocupare temporara de terenuri din fondul forestier national decat cele prevazute la alin. (2), consultarea publica se face de catre subunitatile teritoriale de specialitate ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura. Art. 32. - Autoritatea publica centrala are obligatia, in cazul in care documentatia este incompleta, de a transmite un raspuns solicitantului scoaterii definitive/ocuparii temporare de terenuri din fondul forestier national, in termen de maximum 60 de zile de la data depunerii documentatiei la autoritatea publica centrala. Art. 33. - Anexele nr. 1-12 fac parte integranta din prezenta metodologie, dupa cum urmeaza: - anexa nr. 1 - Volumul masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii pe clase de productie pentru principalele specii forestiere; - anexa nr. 2 - Defalcarea pe specii si pe grupe de specii a coeficientului de corectie a pretului mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior; - anexa nr. 3 - Criterii in baza carora se determina coeficientii N si N1, utilizati la calculul contravalorii terenurilor (VT, VT(C)), al chiriei (CH(A)) si, respectiv, al contravalorii pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii (D(VML)); - anexa nr. 4 - Cresterea medie anuala la exploatabilitate a arboretului total pentru principalele specii forestiere; - anexa nr. 5 - Aviz al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare pentru scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului in suprafata de ....; - anexa nr. 6 - Aviz al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare pentru ocuparea temporara de terenuri din fondul forestier national; - anexa nr. 7 - Decizie a Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare pentru scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului in suprafata de .... (in cazul inspectoratelor care au primit competenta de aprobare); - anexa nr. 8 - Decizie a Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare pentru ocuparea temporara de terenuri din fondul forestier national; - anexa nr. 9 - Acord al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva pentru scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului in suprafata de ....; - anexa nr. 10 - Acord al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva pentru ocuparea temporara a terenului din fondul forestier national in suprafata de ....; - anexa nr. 11 - Fisa tehnica de transmitere defrisare; - anexa nr. 12 - Schema procedurii de scoatere definitiva sau de ocupare temporara de terenuri din fondul forestier national. ANEXA Nr. 1 la metodologie VOLUMUL masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii pe clase de productie pentru principalele specii forestiere*) - m^3 /ha - +----+----------------------------------------+--------------------------------+ |Nr. | | CLASELE DE PRODUCTIE | |crt.| SPECIA +------+-----+-----+------+------+ | | | I | II | III | IV | V | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 1. |Molid |1.039 | 859 | 668 | 507 | 350 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 2. |Brad | 986 | 838 | 672 | 508 | 386 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 3. |Pin silvestru | 695 | 531 | 360 | 209 | 96 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 4. |Pin negru | 553 | 427 | 283 | 190 | 93 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 5. |Larice | 953 | 796 | 602 | 395 | 252 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 6. |Fag din samanta | 813 | 652 | 492 | 355 | 259 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 7. |Mesteacan | 352 | 294 | 195 | 141 | 94 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 8. |Gorun din samanta | 768 | 600 | 453 | 335 | 232 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 9. |Gorun din lastari | 533 | 448 | 343 | 238 | 164 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |10. |Stejar din samanta | 875 | 733 | 584 | 447 | 346 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |11. |Stejar din lastari | 565 | 462 | 375 | 283 | 201 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |12. |Cer din samanta | 516 | 405 | 321 | 255 | 183 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |13. |Garnita din samanta | 498 | 418 | 332 | 250 | 193 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |14. |Stejar brumariu | 334 | 292 | 208 | 113 | 81 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |15. |Stejar pufos | 261 | 188 | 141 | 99 | 65 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |16. |Carpen din samanta | 334 | 291 | 217 | 145 | 108 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |17. |Tei din samanta | 518 | 449 | 356 | 256 | 163 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |18. |Salcam din plantatii | 495 | 331 | 192 | 116 | 48 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |19. |Salcam din lastari | 333 | 224 | 128 | 63 | 34 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |20. |Plop alb si negru | 529 | 405 | 272 | 155 | 92 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |21. |Salcie din renis (si plantatie) | 534 | 391 | 295 | 172 | 107 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |22. |Salcie din lastari | 360 | 289 | 209 | 153 | 73 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |23. |Salcie din sulinari | 360 | 289 | 209 | 153 | 73 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |24. |Anin | 483 | 415 | 325 | 233 | 163 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |25. |Plop selectionat | 629 | 407 | 310 | 207 | 114 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ *) Volumele sunt stabilite conform "Biometriei arborilor si arboretelor din Romania", editia 1972, la varstele exploatabilitatii, prevazute in normele tehnice pentru amenajarea padurilor. Aceste volume vor putea fi revizuite in cazul modificarii varstei exploatabilitatii si a tabelelor de productie pentru arboreturi. ANEXA Nr. 2 la metodologie DEFALCAREA pe specii si pe grupe de specii a coeficientului de corectie a pretului mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior +----+--------------------------+----------------------------------------------+ |Nr. |Specia sau grupa de specii|Coeficientul care se aplica pretului mediu al | |crt.| | unui metru cub de masa lemnoasa pe picior | +----+--------------------------+----------------------------------------------+ | 1. |Rasinoase | 1,20 | +----+--------------------------+----------------------------------------------+ | 2. |Fag | 1,30 | +----+--------------------------+----------------------------------------------+ | 3. |Cvercinee, frasin | 1,70 | +----+--------------------------+----------------------------------------------+ | 4. |Diverse specii tari | 1,10 | +----+--------------------------+----------------------------------------------+ | 5. |Diverse specii moi | 1,00 | +----+--------------------------+----------------------------------------------+ NOTA: Indicatorul P(ML) pentru speciile sau grupele de specii inscrise in coloana 1 se determina prin inmultirea coeficientului din coloana 2 cu pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior prevazut la art. 123 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare. ANEXA Nr. 3 la metodologie CRITERII in baza carora se determina coeficientii N si N_1 , utilizati la calculul contravalorii terenurilor [VT, VT(C)], al chiriei [CH(A)] si, respectiv, al contravalorii pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii [D(VML)] +----+--------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------+ |Nr. | Criterii | Nota | |crt.| |acordata| +----+-------------------+------------------------------------------------------------------------------------+--------+ |0 | 1 | 2 | 3 | +----+-------------------+------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | 1. |Categorii de |Arboretele la care sunt interzise orice fel de interventii pentru extragerea de masa| 15 | | |arborete sau |lemnoasa sau de alte produse nelemnoase, parcuri nationale, rezervatii naturale si | | | |terenuri de |stiintifice, monumente ale naturii, precum si terenuri destinate impaduririi, | | | |impadurit pe tipuri|incadrate la tipul functional T(I) | | | |functionale +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |Arboretele la care nu este permisa sau nu este posibila decat executarea taierilor | 10 | | | |de igiena sau a lucrarilor speciale de conservare, precum si terenuri destinate | | | | |impaduririi, incadrate la tipul functional T(II) | | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |Arboretele la care sunt permise tratamente intensive, cum sunt cele de codru | 5 | | | |gradinarit sau cvasigradinarit, precum si terenuri destinate impaduririi, incadrate | | | | |la tipul functional T(III) | | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |Arboretele la care sunt permise tratamente cu perioada de regenerare normala sau mai| 3 | | | |mare, dar cu restrictii in executarea taierilor, precum si terenuri destinate | | | | |impaduririi, incadrate la tipul functional T(IV) | | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |Arboretele cu functii de productie si de protectie la care nu sunt restrictii | 2 | | | |privind tratamentele, precum si terenuri destinate impaduririi, incadrate la | | | | |tipurile functionale T(V) si T(VI) | | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |Terenurile fara vegetatie forestiera | 1 | +----+-------------------+------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | 2. |Amplasarea |2.A. Teren in intravilan si pana la 2 km de la limita perimetrului construibil: | | |terenului fata +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | |de localitati |- municipiul Bucuresti si statiuni balneare, climaterice sau turistice | 150 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipii resedinta de judet, peste 100.000 de locuitori | 120 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipii resedinta de judet, sub 100.000 de locuitori | 90 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipii | 60 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- orase | 40 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- sate resedinta de comuna | 20 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- sate | 10 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |2.B. Intre 2 si 10 km de la limita perimetrului construibil: | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipiul Bucuresti si statiuni balneare, climaterice sau turistice | 80 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipii resedinta de judet, peste 100.000 de locuitori | 60 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipii resedinta de judet, sub 100.000 de locuitori | 40 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipii | 30 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- orase | 20 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- sate resedinta de comuna | 10 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- sate | 5 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |2.C. Peste 10 km de la limita perimetrului construibil: | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipiul Bucuresti si statiuni balneare, climaterice sau turistice | 40 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipii resedinta de judet, peste 100.000 de locuitori | 30 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipii resedinta de judet, sub 100.000 de locuitori | 20 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- municipii | 10 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- orase | 5 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- sate resedinta de comuna | 3 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- sate | 1 | +----+-------------------+------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | 3. |Amplasarea |3.A. Transport rutier (terenul este amplasat la o distanta de cel mult 2 km fata de calea de | | |terenului fata |transport): | | |de retelele +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | |de transport |- autostrazi si drumuri nationale europene | 40 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- alte drumuri nationale, strazi din intravilanul municipiilor | 30 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- drumuri judetene, strazi din intravilanul oraselor | 20 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- drumuri comunale, strazi din intravilanul comunelor, strazi din intravilanul | 10 | | | |satelor | | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |- drumuri forestiere, industriale si alte asemenea | 5 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |3.B. Transport feroviar (in cazul in care terenul se afla la o distanta de cel | 5 | | | |mult 5 km fata de statie) | | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |3.C. Transport fluvial (in cazul in care terenul se afla la o distanta de cel | 5 | | | |mult 5 km fata de port) | | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |3.D. Transport maritim (in cazul in care terenul se afla la o distanta de cel | 5 | | | |mult 5 km fata de port) | | +----+-------------------+------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | 4. |Alte utilitati |Retele de apa-canal pana la 500 m | 5 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |Retele de distributie a energiei electrice pana la 500 m | 5 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |Retele de distributie a gazelor naturale pana la 1000 m | 5 | +----+-------------------+------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | 5. |Ponderea |Pana la 16% | 50 | | |suprafetei fondului+------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | |forestier national |16,1-20% | 40 | | |in cadrul judetului+------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |20,1-30% | 30 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |30,1-40% | 20 | | | +------------------------------------------------------------------------------------+--------+ | | |Peste 40% | 10 | +----+-------------------+------------------------------------------------------------------------------------+--------+ NOTA: 1. Coeficientul N se determina ca suma a notelor acordate pentru indeplinirea tuturor criteriilor mentionate. 2. Coeficientul N1 reprezinta nota acordata numai pentru indeplinirea criteriilor cuprinse la nr. crt. 1 "Categorii de arborete sau terenuri de impadurit pe tipuri functionale". 3. Pentru criteriul "Amplasarea terenului fata de localitati", in cazul in care diferenta dintre distanta fata de localitatea cea mai apropiata si distanta fata de o localitate incadrata la o categorie de importanta mai mare aflata in apropiere este mai mica de 10 km, se ia in considerare distanta fata de localitatea de cea mai mare categorie. 4. In cazul criteriului "Amplasarea terenului fata de retelele de transport" se cumuleaza, in functie de situatie, notele de la pct. 3.A, 3.B, 3.C si 3.D. 5. In cazul pct. 3.A se ia in considerare numai accesul la drumul de cea mai mare categorie. 6. Pentru stabilirea criteriilor se iau in considerare distantele cele mai scurte, in proiectie orizontala. ANEXA Nr. 4 la metodologie CRESTEREA medie anuala la exploatabilitate a arboretului total pentru principalele specii forestiere*) - m^3 /an/ha - +----+----------------------------------------+--------------------------------+ |Nr. | | CLASELE DE PRODUCTIE | |crt.| SPECIA +------+-----+-----+------+------+ | | | I | II | III | IV | V | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 1. |Molid | 13,8 |12,2 |10,5 | 8,1 | 5,7 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 2. |Brad | 12,7 |10,8 | 9,4 | 7,8 | 5,9 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 3. |Pin silvestru | 12,1 | 9,4 | 7,4 | 5,2 | 3,0 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 4. |Pin negru | 10,9 | 8,6 | 6,6 | 4,6 | 2,8 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 5. |Fag | 11,0 | 9,1 | 7,6 | 6,0 | 4,4 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 6. |Mesteacan | 9,4 | 7,9 | 6,4 | 4,8 | 3,2 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 7. |Gorun din samanta | 7,5 | 7,0 | 5,5 | 4,7 | 3,3 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 8. |Gorun din lastari | 8,6 | 7,2 | 5,7 | 4,4 | 3,1 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ | 9. |Stejar din samanta | 10,6 | 8,8 | 7,6 | 6,2 | 4,7 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |10. |Stejar din lastari | 9,2 | 7,5 | 5,9 | 4,9 | 3,9 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |11. |Tei | 12,7 |10,8 | 9,1 | 7,2 | 5,2 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |12. |Cer | 8,8 | 7,8 | 6,3 | 4,9 | 3,9 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |13. |Garnita | 6,8 | 5,9 | 5,2 | 4,4 | 3,5 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |14. |Carpen | 10,2 | 8,8 | 7,5 | 5,9 | 4,6 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |15. |Salcam (plantatii) | 18,7 |14,7 |10,3 | 6,4 | 3,3 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |16. |Salcam (lastari) | 16,5 |13,2 | 9,3 | 5,7 | 3,1 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |17. |Plop alb si negru | 19,5 |15,0 |11,6 | 7,8 | 4,8 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |18. |Salcie din samanta | 27,5 |23,9 |19,2 | 14,2 | 9,5 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |19. |Salcie din sulinari | 20,8 |18,9 |16,5 | 12,4 | 8,2 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |20. |Plop selectionat | 30,1 |23,7 |18,0 | 13,0 | 8,2 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ |21. |Larice**) | 10,5 | 8,9 | 7,5 | 5,7 | 3,6 | +----+----------------------------------------+------+-----+-----+------+------+ *) Conform "Biometriei arborilor si arboretelor din Romania", editia 1972. **) Arboret principal. ANEXA Nr. 5 la metodologie Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare ................... (denumire, adresa, telefon, fax, e-mail etc.) Nr. ........./............... AVIZ Nr. .........../....................... pentru scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului in suprafata de ..........., aflat in proprietatea ........., de catre ..........., pentru realizarea obiectivului ............., beneficiar .............................. Inspectorul-sef al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare .............., avand in vedere documentatia inaintata de .................., inregistrata cu nr. ......................, in baza prevederilor: - ........ (se trec numerele articolelor din lege in baza carora a fost emis avizul), a Acordului de mediu nr. ..............., emis de catre ...................., a Acordului Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva nr. ....../............., a verificarilor in teren efectuate de domnul .................., in data de ..........., pentru care .................. (s-a depus/urmeaza sa fie depusa) in Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica taxa pentru scoaterea definitiva a terenului din fondul forestier national, in valoare de ............................., elibereaza urmatorul AVIZ: 1. Se avizeaza: a) scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului in suprafata de .........., aflat in proprietatea ................................, administrat de......................... si localizat in U.P. .................., u.a. .........., pentru realizarea obiectivului ...............................; b) defrisarea vegetatiei forestiere pe suprafata totala de ................., conform Acordului de mediu nr. ................., emis de ....................., astfel: u.a. ...... = ....... ha, u.a. ...... = ....... ha etc. Masa lemnoasa va fi exploatata potrivit prevederilor legale in vigoare; c) introducerea in circuitul silvic in compensare echivalenta a terenului in suprafata de ............., proprietate a ..........................., localizat in ....................................... (tarla, parcela), conform .................................... . Terenul oferit in compensare este limitrof fondului forestier national: O.S. ................, U.P. ............., u.a. ................... . 2. Prezentul aviz este valabil cu conditia mentinerii solutiei de amplasare a obiectivului, a respectarii prevederilor acordului de mediu si serveste numai pentru obtinerea aprobarii de la Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale pentru scoaterea definitiva a terenului in suprafata de .................. din fondul forestier national. 3. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare ................. va comunica prezentul aviz administratorului terenului si solicitantului. Viza Compartimentului juridic ................................................. (numele, prenumele si semnatura) Inspector-sef, ............................. ANEXA Nr. 6 la metodologie Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare ..................... (denumire, adresa, telefon, fax, e-mail etc.) Nr. .........../....................... AVIZ Nr. .........../....................... pentru ocuparea temporara a terenului din fondul forestier national in suprafata de ..........., aflat in proprietatea ........., pentru realizarea obiectivului ........ Inspectorul-sef al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare ..........., avand in vedere documentatia inaintata de .............., inregistrata cu nr. ...................., in baza prevederilor: - ........; - etc. (se trec numerele articolelor din lege in baza carora a fost emis avizul), a Acordului de mediu nr. ..............., emis de catre ...................., a Acordului Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva nr. ......../..........., a verificarilor in teren efectuate de domnul .................., in data de ..........., pentru care .................. (s-a depus/urmeaza sa fie depusa) in Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica garantia pentru ocuparea temporara a terenului din fondul forestier national, in valoare de .............., elibereaza urmatorul AVIZ: 1. Se avizeaza: a) ocuparea temporara, de la data prezentei decizii pana la data de ........... (se mentioneaza perioada pentru care s-a emis avizul), a terenului din fondul forestier national in suprafata de ......................., aflat in proprietatea ......................................., administrat de ................................... si localizat in U.P. ...., u.a. ........, pentru realizarea obiectivului.......................................; b) defrisarea vegetatiei forestiere pe suprafata totala de ............, conform Acordului de mediu nr. ......., emis de ............, astfel: u.a. ..... = ....... ha, u.a. ..... = .......ha etc. Masa lemnoasa va fi exploatata potrivit prevederilor legale in vigoare. 2. Prezentul aviz este valabil cu conditia mentinerii solutiei de amplasare a obiectivului, a respectarii prevederilor acordului de mediu si serveste numai pentru obtinerea aprobarii de la Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale pentru ocuparea temporara a terenului in suprafata de .................. din fondul forestier national. 3. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare ................. va comunica prezentul aviz administratorului terenului si solicitantului, precum si actele necesare pe care trebuie sa le contina documentatia care va fi inaintata spre aprobare la Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale. Viza Compartimentului juridic ................................................. (numele, prenumele si semnatura) Inspector-sef, ....................... ANEXA Nr. 7 la metodologie Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare .......... (denumire, adresa, telefon, fax, e-mail etc.) Nr. ........../.............. DECIZIE Nr. .........../.................. pentru scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului in suprafata de ..........., aflat in proprietatea ............, de catre ..........., pentru realizarea obiectivului ................., beneficiar ............... Inspectorul-sef al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare ........., avand in vedere documentatia inaintata de ......................, inregistrata cu nr. .................., in baza prevederilor: - ......... (se trec numerele articolelor din lege in baza carora a fost emisa decizia), a Acordului de mediu nr. ................, emis de catre............................................, a Acordului Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva nr. ......../................, a verificarilor in teren efectuate de domnul.................., in data de..........., pentru care s-a depus in Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica taxa de scoatere definitiva a terenului din fondul forestier national, in valoare de.................., cu.......................... (documentul de plata), emite urmatoarea DECIZIE: 1. Se aproba: a) scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului in suprafata de......., aflat in proprietatea..............................., administrat de................................ si localizat in U.P. ...., u.a. ........., pentru realizarea obiectivului....................................................; b) defrisarea vegetatiei forestiere pe suprafata totala de............, conform Acordului de mediu nr. ........., emis de..........., astfel: u.a. ......=.......ha, u.a. .......=.......ha etc. Masa lemnoasa va fi exploatata potrivit prevederilor legale in vigoare; c) introducerea in circuitul silvic in compensare echivalenta a terenului in suprafata de............., proprietate a ............................, localizat in ........................................ (tarla, parcela), conform .................................... . Terenul oferit in compensare este limitrof fondului forestier national: O.S. ........., U.P. ........., u.a. .......... . 2. Predarea terenului se va face numai dupa achitarea tuturor obligatiilor banesti prevazute de lege, pe baza de procesverbal de predare-primire. 3. Prezenta decizie este valabila cu conditia mentinerii solutiei de amplasare a obiectivului si a respectarii prevederilor acordului de mediu pentru scoaterea definitiva a terenului in suprafata de.................. din fondul forestier national. 4. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare ....................... va comunica prezenta decizie administratorului terenului si solicitantului. Viza Compartimentului juridic ............................................... (numele, prenumele si semnatura) Inspector-sef, ............................. ANEXA Nr. 8 la metodologie Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare .......... (denumire, adresa, telefon, fax, e-mail etc.) Nr. ........../.................. DECIZIE Nr. .........../.................. pentru ocuparea temporara a terenului din fondul forestier national in suprafata de ..........., aflat in proprietatea ............, pentru realizarea obiectivului .............. Inspectorul-sef al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare ........., avand in vedere documentatia inaintata de ........................ si inregistrata cu nr. ............................., analizata si avizata conform Adresei nr. .................................., in baza prevederilor: - ............ (se trec numerele articolelor din lege in baza carora a fost emisa decizia), a Acordului de mediu nr. ..............., emis de catre......................................., a Acordului Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva nr. ....../.............., a verificarilor in teren efectuate de domnul .................., in data de ..........., pentru care s-a depus in Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica garantia pentru ocuparea temporara a terenului din fondul forestier national, in valoare de.................., cu........................... (documentul de plata), emite urmatoarea DECIZIE: 1. Se aproba: a) ocuparea temporara, pana la data de........... (se mentioneaza perioada pentru care s-a emis decizia), a terenului din fondul forestier national, in suprafata de......................., aflat in proprietatea................................., administrat de .................................. si localizat in U.P. ...., u.a. ........., pentru realizarea obiectivului.......................................; b) defrisarea vegetatiei forestiere pe suprafata totala de............, conform Acordului de mediu nr. ........ emis de ............, astfel: u.a. .....=.......ha, u.a. .....=.......ha etc. Masa lemnoasa va fi exploatata potrivit prevederilor legale in vigoare. 2. Prezenta decizie este valabila cu conditia mentinerii solutiei de amplasare a obiectivului si a respectarii prevederilor acordului de mediu. 3. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare.................... va comunica prezenta decizie administratorului terenului si solicitantului. 4. In cazul in care este necesara prelungirea termenului de ocupare temporara, beneficiarul va depune documentatia completa, cu minimum 30 de zile inainte de expirarea termenului, la institutia competenta sa aprobe ocuparea temporara a terenului. Viza Compartimentului juridic ........................................ (numele, prenumele si semnatura) Inspector-sef, ............................. ANEXA Nr. 9 la metodologie Antetul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva (denumire, adresa, telefon, fax, e-mail etc.) Nr. .........../................... ACORD Nr. .........../................... pentru scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului in suprafata de ..........., aflat in proprietatea ............, de catre.........., pentru realizarea obiectivului ..............., beneficiar ............ Directorul general al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, avand in vedere documentatia inaintata de......................, inregistrata cu nr. ................., in baza prevederilor: - ........; - etc. (se trec numerele articolelor din lege in baza carora a fost emis acordul), avand in vedere: - Acordul de mediu nr. ..../......, emis de catre........; - etc. (se mentioneaza actele care au stat la baza emiterii acordului), elibereaza urmatorul ACORD: 1. Pentru: a) scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului in suprafata de......., aflat in proprietatea..............................., administrat de ................................ si localizat in U.P. ...., u.a. ........., pentru realizarea obiectivului....................................................; b) defrisarea vegetatiei forestiere pe suprafata totala de............, astfel: u.a. .....=.......ha, u.a. .....=.......ha etc. Masa lemnoasa va fi exploatata potrivit prevederilor legale in vigoare; c) introducerea in circuitul silvic in compensare echivalenta a terenului in suprafata de............., proprietate a ........................., localizat in ................................. (tarla, parcela), conform..................................... . d) terenul oferit in compensare este limitrof fondului forestier national: O.S. ........., U.P. ........., u.a. ..........; e) masa lemnoasa rezultata din defrisarea vegetatiei forestiere de pe terenul prevazut la lit. b) se va precompta conform prevederilor legale in vigoare. 2. Predarea terenurilor prevazute la pct. 1 lit. a) si c) se va face pe baza de procese-verbale de predare-primire intre parti, incheiate prin imputernicitii acestora, numai dupa indeplinirea integrala si cumulativa a urmatoarelor conditii: a) obtinerea aprobarii de la institutia competenta, conform art. 40 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare; b) achitarea tuturor obligatiilor banesti prevazute de lege pentru ocuparea de terenuri forestiere in alte scopuri decat cele silvice. 3. ............ (numele beneficiarului) este obligat sa respecte limitele perimetrului delimitat si sa nu produca prejudicii vegetatiei forestiere si terenurilor limitrofe acestuia, in caz contrar fiind supus sanctiunilor prevazute de lege. Director general, .................................... ANEXA Nr. 10 la metodologie Antetul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva (denumire, adresa, telefon, fax, e-mail etc.) Nr. .........../....................... ACORD Nr. .........../............... pentru ocuparea temporara a terenului din fondul forestier national in suprafata de ..........., aflat in proprietatea .............., pentru realizarea obiectivului .................... Directorul general al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, avand in vedere documentatia inaintata de ................, inregistrata cu nr. ...................., in baza prevederilor: - ........; - etc. (se trec numerele articolelor din lege in baza carora a fost emis acordul), avand in vedere: - Acordul de mediu nr. ..../......, emis de catre ........; - etc. (se mentioneaza actele care au stat la baza emiterii acordului), elibereaza urmatorul ACORD: 1. Pentru: a) ocuparea temporara, pana la data de ........... (se mentioneaza perioada pentru care s-a emis acordul), a terenului din fondul forestier national in suprafata de ......................., aflat in proprietatea ................................., administrat de ................................... si localizat in U.P. ...., u.a. ........., pentru realizarea obiectivului .......................................; b) defrisarea vegetatiei forestiere pe suprafata totala de ............, astfel: u.a. ..... = .......ha, u.a. ..... = ....... ha etc. Masa lemnoasa va fi exploatata potrivit prevederilor legale in vigoare; c) masa lemnoasa rezultata din defrisarea vegetatiei forestiere de pe terenul prevazut la lit. b) se va precompta conform prevederilor legale in vigoare. 2. Prezentul acord este valabil cu conditia mentinerii solutiei de proiectare din documentatia anexata. 3. Predarea terenului prevazut la pct. 1 lit. a) catre ......... (numele beneficiarului) se va face pe baza de proces-verbal de predare-primire intre parti, incheiat prin imputernicitii acestora, numai dupa indeplinirea integrala si cumulativa a urmatoarelor conditii: a) obtinerea aprobarii de la institutia competenta, conform art. 40 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare; b) achitarea tuturor obligatiilor banesti prevazute de lege pentru ocuparea temporara de terenuri forestiere in alte scopuri decat cele silvice. 4. ............ (numele beneficiarului) este obligat sa respecte limitele perimetrului delimitat si sa nu produca prejudicii vegetatiei forestiere si terenurilor limitrofe acestuia, in caz contrar fiind supus sanctiunilor prevazute de lege. 5. La expirarea termenului aprobat, beneficiarul este obligat sa predea ...... (numele directiei silvice) terenul prevazut la pct. 1 lit. a), in conditii care il fac apt pentru a fi impadurit. Director general, ............................................... ANEXA Nr. 11 la metodologie Antetul institutiei Nr. .........../................ Aprobat Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare .......... FISA TEHNICA DE TRANSMITERE-DEFRISARE pentru scoaterea definitiva/ocuparea temporara a terenului in suprafata de ......, in scopul realizarii obiectivului ............. I. Descrierea terenurilor +----+-----------------------------------------------------------------+-------+ |Nr. | Descrierea terenurilor | TOTAL | |crt.| | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ | 1. |Unitatea de productie | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ | 2. |Unitatea amenajistica | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ | 3. |Suprafata totala u.a. (ha) | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ | 4. |Suprafata solicitata (ha) | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ | 5. |Tipul de padure/G.E. (cod) | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ | 6. |Caracterul actual - tip de padure | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ | 7. |Categoria functionala | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ | 8. |Compozitia arboretului | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ | 9. |Varsta medie a arboretului | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ |10. |Clasa de productie | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ |11. |Consistenta | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ |12. |Volumul la hectar (m^3 ) | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ |13. |Volumul aferent suprafetei solicitate (m^3 )| | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ |14. |Suprafata de defrisat (ha) | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ |15. |Volumul de defrisat (m^3 ) | | | | +----+------------------------------------------+-----------+----------+-------+ II. Obligatii banesti II.1 . Taxa/Garantia: ......... lei pe care titularul aprobarii trebuie sa o depuna in Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica Plata taxei/garantiei se face catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, avand codul fiscal ......., la Trezoreria Operativa a Municipiului Bucuresti, in contul .......... . II.2 . Contravaloarea terenurilor: ........ lei, plus T.V.A. ............. lei II.3 . Contravaloarea pierderii de crestere determinate de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii tehnice: ........ lei, plus T.V.A. ............. lei II.4 . Contravaloarea obiectivelor dezafectate: ........ lei, plus T.V.A. ............. lei II.5 . Cheltuielile de instalare/reinstalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv ........ lei, plus T.V.A. ............. lei III. Conditii de ocupare a terenurilor . .............. . .............. Ocolul silvic ........... nu va intreprinde nicio actiune legata de transmiterea terenului solicitat inainte ca beneficiarul sa obtina aprobarea si sa achite integral toate obligatiile banesti care ii revin potrivit legii. Prezenta fisa tehnica a fost intocmita la data de ............ de catre domnul ............... . Intocmit ................... Sef ocol/Director/Administrator, ................................ Pentru terenurile administrate de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, fisa tehnica a fost verificata la data de........... de catre domnul ................, din cadrul Directiei Silvice ................. . Verificat .................... Director, ....................... Fisa tehnica a fost verificata scriptic si pe teren de domnul ......................., din cadrul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si de Vanatoare ..................... . Verificat .................... NOTA: Fisa tehnica de transmitere-defrisare va avea atasat calculul detaliat al obligatiilor banesti. ANEXA Nr. 12 la metodologie SCHEMA*) procedurii de scoatere definitiva sau de ocupare temporara de terenuri din fondul forestier national ___________ *) Schema este reprodusa in facsimil.